úterý 28. března 2017 19:49 Jazyk: ČeskyEnglish Podrobné vyhledávání

Home > Pro média > Tiskové zprávy

Tiskové zprávy

Hračka neměla ani povinnou identifikaci

(Liberec, 27. února 2017) Plastová hračka s elastickou šňůrou na prst nesplnila povinné bezpečností požadavky na hračky určené dětem mladším 36 měsíců, včetně toho, že ji prodejce nabízel a prodával bez značení a identifikačních údajů. Česká obchodní inspekce pravidelně monitoruje trh v ČR, zda se v nabídce pro spotřebitele nenachází výrobek, který při používání může ohrozit bezpečnost dětí. Tentokrát to byla hračka - míček s obličejem a ušima.

Předváděcí akce - 2016

(Praha, 24. února 2017) Situace v oblasti porušování zákonů při organizování předváděcích akcí se oproti roku 2015 příliš nezlepšila. Česká obchodní inspekce v průběhu roku 2016 uskutečnila 321 kontrol a porušení právních předpisů bylo shledáno ve 244 případech, což je 76 %. „Přestože zákon o ochraně spotřebitele prošel v průběhu posledních dvou let změnami a jeho novela uložila organizátorům oznamovací povinnost a zákaz přijímání peněz do 7 dnů od konání předváděcí akce, snížil se podíl kontrol se zjištěním v roce 2016 oproti roku 2015 jen o 5 %. Česká obchodní inspekce bude i nadále důsledně postupovat a kontrolovat tuto činnost, která často vykazuje charakter nekalých a agresivních praktik,“ řekl ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

Proti vysokému vyúčtování za vodu se lze bránit

(Praha, 17. února 2017) Blíží se období vyúčtování dodaných služeb, včetně vody, a nikoho příliš nepotěší nutnost doplatku. Bude-li ovšem na faktuře za vodu jen těžko uvěřitelné množství, které nemohl spotřebitel odebrat, je na místě vyúčtování u dodavatele reklamovat. Bez provedení přezkoušení vodoměru se vyřízení reklamace nejspíš neobejde. Není však jedinou možností vodoměr demontovat a posílat pryč. Odběratel má právo požadovat, aby se zkouška uskutečnila přímo v odběrném místě. Pokud se ani tak spor s dodavatelem nepodaří urovnat, je spotřebitel oprávněn zahájit mimosoudní řešení sporu u České obchodní inspekce.

Ve Špindlerově Mlýně pochybili průměrně 2 z 5 prodejců

(Hradec Králové, 15. února 2017) Návštěvník jednoho z našich největších lyžařských středisek by měl být při nákupu obezřetný. Česká obchodní inspekce Královéhradeckého a Pardubického kraje uskutečnila v této vyhledávané turistické lokalitě spolu s dalšími regionálními dozorovými úřady společnou kontrolní akci. Ve 26 maloobchodních prodejnách, půjčovnách sportovních potřeb, ubytovacích zařízeních a restauračních provozovnách shledala pochybení v 38,5 %.