pátek 24. února 2017 13:35 Jazyk: ČeskyEnglish Podrobné vyhledávání

Home > Pro spotřebitele > Výsledky kontrol

Výsledky kontrol

Proti vysokému vyúčtování za vodu se lze bránit

(Praha, 17. února 2017) Blíží se období vyúčtování dodaných služeb, včetně vody, a nikoho příliš nepotěší nutnost doplatku. Bude-li ovšem na faktuře za vodu jen těžko uvěřitelné množství, které nemohl spotřebitel odebrat, je na místě vyúčtování u dodavatele reklamovat. Bez provedení přezkoušení vodoměru se vyřízení reklamace nejspíš neobejde. Není však jedinou možností vodoměr demontovat a posílat pryč. Odběratel má právo požadovat, aby se zkouška uskutečnila přímo v odběrném místě. Pokud se ani tak spor s dodavatelem nepodaří urovnat, je spotřebitel oprávněn zahájit mimosoudní řešení sporu u České obchodní inspekce.

Ve Špindlerově Mlýně pochybili průměrně 2 z 5 prodejců

(Hradec Králové, 15. února 2017) Návštěvník jednoho z našich největších lyžařských středisek by měl být při nákupu obezřetný. Česká obchodní inspekce Královéhradeckého a Pardubického kraje uskutečnila v této vyhledávané turistické lokalitě spolu s dalšími regionálními dozorovými úřady společnou kontrolní akci. Ve 26 maloobchodních prodejnách, půjčovnách sportovních potřeb, ubytovacích zařízeních a restauračních provozovnách shledala pochybení v 38,5 %.

PHM - 2016

(Praha, 10. února 2017) ČOI v průběhu celého roku vyhodnocuje jakost pohonných hmot u čerpacích stanic na území České republiky. V roce 2016 odebrala celkem 2 549 vzorků. Stanoveným jakostním požadavkům neodpovídalo 28 vzorků, což představuje 1,1 procento. Během celoročního měření inspektoři zaznamenali kolísaní v kvalitě odebraných vzorků. Nejvyšší množství nevyhovujících vzorků bylo zjištěno v měsíci červnu. Nejnižší pak v měsíci červenci, listopadu a prosinci. Zákaz prodeje pohonných hmot byl vydán téměř na 140 tisíc litrů pohonných hmot v celkové hodnotě více než 3,7 milionů korun. „Kvalita pohonných hmot se v posledních dvou letech drží téměř na stejné úrovni. V roce 2015 nevyhovělo jakostním požadavkům 1,2 % odebraných vzorků, což bylo jen o desetinu procenta více než v roce 2016,“ uvedl k závěrečné zprávě za rok 2016 ústřední ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.

Za chybějící display na pokladně nehrozí pokuta od ČOI

(Praha, 9. února 2017) Česká obchodní inspekce je v posledních dnech zaplavena dotazy podnikatelů, zda budou inspektoři pokutovat prodejce, pokud by jejich pokladna nebyla vybavena zákaznickým displejem umožňujícím spotřebitelům kontrolovat markované položky. Podnikatelé tak reagují na zprávu Hospodářské komory (http://www.komora.cz/aktualni-zpravodajstvi/tiskove-zpravy/tiskove-zpravy-2017/podnikatele-se-nenapojuji-na-eet-spravne-hrozi-jim-pokuty-a-uniky-citlivych-obchodnich-dat.aspx), kterou následně převzala další média včetně České tiskové kanceláře (http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/hk-rade-podnikatelu-hrozi-kvuli-rychlemu-napojeni-na-eet-sankce/1446962). Tato informace není správná, podnikatelům totiž za chybějící zákaznický display pokuta od České obchodní inspekce nehrozí.

Lyžařská sezona

(Ústí nad Labem, 3. února 2017) Letošní zimní sezona milovníkům lyžování a dalších zimních sportů přeje. Stejně tak jsou na tom i restaurační zařízení a další služby, které návštěvníci hor hojně využívají. Česká obchodní inspekce každoročně kontroluje turisticky zajímavé cíle. Tentokrát se inspektoři Ústeckého a Libereckého kraje zaměřili na lyžařská a turistická střediska v Krkonoších a Krušných horách. Z devatenácti kontrolovaných subjektů pochybily pouze dva.