pátek 24. března 2017 17:01 Jazyk: ČeskyEnglish Podrobné vyhledávání

Home > Pro spotřebitele > Často kladené otázky > Musí se dopravce postarat o pasažéry při stávce zaměstnanců?

Často kladené otázky

Musí se dopravce postarat o pasažéry při stávce zaměstnanců?

Dne 22. 4. 2013 bylo kvůli stávce zaměstnanců letecké společnosti Lufthansa zrušeno zhruba 1700 letů. Dopravce má v takové situaci povinnost se o cestující bezplatně postarat.

„Musí jim poskytnout péči, tedy občerstvení a v případě potřeby i ubytování,“ říká Tomáš Večl, ředitel Evropského spotřebitelského centra ČR, které se zabývá právy spotřebitelů na evropském trhu a které působí při České obchodní inspekci. Toto právo cestujících je stanoveno evropským nařízením č. 261/2004.

Při stávce personálu letecké společnosti však nemají klienti letecké společnosti právo na paušální náhradu škody ve výši 125 až 600 eur, kterou lze požadovat, když za zpoždění či zrušení letu nese odpovědnost dopravce. Stávku vlastních zaměstnanců je totiž třeba považovat za tzv. mimořádnou okolnost, které dopravce nemohl zabránit.

Více informací lze najít v tomto článku Evropského spotřebitelského centra ČR, věnovaném právům cestujících, jejichž lety byly zrušeny vinou stávky či jiného zásahu tzv. vyšší moci. 

< zpět na seznam článků