Cestovní kanceláře a agentury reklamace vyřizují nerady

Závěrečná zpráva za rok 2012

(Praha, 14. březen 2013) Nabídky a tipy cestovních kanceláří a agentur na to, jak, kde a za kolik nejlépe strávit dovolenou, útočí na potenciální zájemce už řadu měsíců před sezónou a předhánějí se ve výhodách poskytovaných za včasný nákup. Po stovkách nespokojených klientů zkrachovalých cestovních kanceláří v průběhu letní turistické sezóny se však nabízí otázka, zda si lze vybrat spolehlivou cestovní kancelář nebo agenturu. Jak jednaly cestovní kanceláře se svými klienty v loňském roce a jak plnily svoje smluvní závazky vůči spotřebitelům, ověřovali po celý rok inspektoři České obchodní inspekce. Na základě nejrůznějších poznatků, včetně podání spotřebitelů, zkontrolovali v roce 2012 celkem 274 cestovních kanceláří a agentur a porušení jedné nebo více povinností zjistili ve 40 % kontrol. V rámci správních řízení bylo uloženo téměř 100 pokut za 1,3 mil. Kč. „Výsledky ČOI potvrzují, že poměr zjištěných porušení povinností vzrostl ve srovnání s rokem 2011 o 10 %. Proto chci se zástupci profesních asociací podnikatelů v cestovním ruchu dohodnout pravidla, která těmto nešvarům zamezí, a všechny, kdo je nebudou respektovat, přísněji postihovat. K tomu využiji všech pravomocí České obchodní inspekce,“ řekl ústřední ředitel Vladimír Velčovský.

Příloha:
Celá tisková zpráva ke stažení ve formátu MS-Word 97  


Celá zpráva zde:

130314-tz-cestovni-kancelare-a-agentury-2012.doc (, 53,00 KB)

2017 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena