ČOI šetřila stížnosti spotřebitelů na obchodní řetězce

(Praha, 19. listopad 2015) Na základě četných podání spotřebitelů, týkajících se nabídky a prodeje zboží v některých prodejnách obchodních řetězců Albert a Penny Market, byly inspektorátem ČOI se sídlem v Praze ve dvou desítkách provozoven těchto řetězců provedena kontrolní šetření. Porušení povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele se podařilo inspektorům prokázat ve třech provozovnách. Penny Market neinformoval ve dvou prodejnách spotřebitele o aktuální ceně výrobků a současně v jedné z nich účtoval zlevněné zboží za cenu původní, tj. nesníženou. V  prodejně Albert zase bylo spotřebiteli vráceno při platbě 500 Kč bankovkou o 40 Kč méně, než bylo účtováno pokladnou. O výši pokut za tyto delikty bude rozhodnuto ve správním řízení. “Spotřebitelé by si toto či podobné jednání neměli nechat líbit a okamžitě by měli žádat nápravu. Prodávající je povinen ceny správně účtovat, a to ve výši uvedené u zboží, v případě akčních nabídek v souladu s deklarovanými cenami,“ říká Jan Štěpánek, ředitel inspektorátu ČOI pro Středočeský kraj a Hl. m. Prahu. 

Celá  zpráva (MS-Word 97):


Celá zpráva zde:
2017 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena