Diskriminace spotřebitelů

(Praha, 22. září 2014) Přestože se inspektoři ČOI s diskriminačním jednáním prodávajících vůči spotřebitelům nesetkávají příliš často, jsou necelé dvě desítky případů, kdy byla kontrolovaným osobám prokázána některá z forem diskriminace spotřebitele důvodem k pokračování kontrolní akce také v dalším pololetí. Na prokazování diskriminačního jednání mají velký podíl jazykově vybavení pracovníci ČOI a romské inspektorky. „Trvalým problémem je zejména diskriminační jednání, kterého se dopouštějí někteří prodávající vůči zahraničním návštěvníkům, ať se jedná o tzv. servisní přirážky nebo dvojí ceny za stejné plnění. Kazí tím dobré jméno všem poctivým podnikatelům i pověst České republiky ve světě. O nízké úrovni tolerance svědčí také případy diskriminace spotřebitelů romského etnika, k nimž v některých lokalitách stále dochází. Proto je nezbytné, aby naše kontroly pokračovaly,“ řekl k výsledkům kontrol Mojmír Bezecný, ústřední ředitel ČOI.

Celá tisková zpráva ke stažení ve formátu MS-Word 97:


Celá zpráva zde:

2014-19-09-diskriminace.doc (, 62,00 KB)

2017 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena