dTest a ESC varují před předváděcími akcemi v zahraničí

(Praha, 6. červen 2013)  Tlak kontrolních orgánů i médií na pořadatele předváděcích prodejních akcí v České republice narůstá. Ti proto logicky hledají nové způsoby, jak nadále vydělávat na prodeji předraženého zboží. Nyní proto dokonce vozí své zákazníky do zahraničí …

Spojení zahraničního poznávacího zájezdu s koupí kvalitního koberce či atraktivního zlatého šperku slibují někteří obchodníci. Přemluvit zákazníky ke koupi v cizině může být snadné. Neznalost prostředí i jazyka umocňuje totiž jejich zranitelnost. „Lidé, kteří koupi v zahraničí podlehli, jí často zpětně litují. Zjišťují, že kvalita neodpovídá slibům, a chtějí výrobky vracet. Nevědí však, jak na to,“ uvádí vedoucí právní poradny dTestu Lukáš Zelený. 

Nákupy v zahraničí ovšem často připomínají drsné scény známé z tuzemských předváděcích akcí. „Někteří klienti popisovali, že byli ponecháni samotní v továrně na koberce s několika tureckými prodejci, kteří na ně začali vyvíjet enormní tlak. Nemohli kontaktovat nikoho ze svého zájezdu a ve strachu podlehli a zboží zakoupili,“ vysvětluje Tomáš Večl, ředitel Evropského spotřebitelského centra při České obchodní inspekci.

Celá tisková zpráva ke stažení (ve formátu MS Word 97):


Celá zpráva zde:

130606-tz-predvadeci-akce-v-zahranici.doc (, 328,00 KB)

2017 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena