4. Co když nakoupím v zahraničním e-shopu?

Pokud si pro uskutečnění svého nákupu vyberete zahraniční e-shop, je třeba počítat s tím, že zde mohou platit jiná pravidla například ohledně zákonné odpovědnosti prodávajícího za vady nebo odstoupení od smlouvy. Před učiněním závazné objednávky je vhodné vždy zjistit, kdo je provozovatelem e-shopu.

Evropská Unie ve velké míře sjednocuje legislativu týkající se ochrany spotřebitele v jednotlivých členských státech. Pokud tedy nakupujete v e-shopu provozovaném podnikatelem, který sídlí v některém z členských států EU, budou vaše spotřebitelská práva obdobná, jako při nákupu v České republice. Obdobná nicméně nemusí znamenat stejná, doporučujeme proto vždy pročíst obchodní podmínky. Více informací o nákupu v e-shopu z jiného členského státu EU, Norska nebo Islandu naleznete na stránkách Evropského spotřebitelského centra (ESC). Stejně tak se na ESC můžete obrátit, pokud již řešíte spor s e-shopem v rámci Unie.

Nízká cena může být lákadlem pro nákup v e-shopu sídlícím mimo EU. V takovém případě je však nutné počítat s tím, že zde se již nemusí uplatňovat ochrana spotřebitele v rozsahu, na který jsme v tuzemsku i v rámci EU zvyklí. Klíčové jsou zde především obchodní podmínky podnikatele, které si před objednávkou pečlivě prostudujte.

Kde je to upraveno: Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (I)

2017 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena