e) V jiné prodejně?

Dostavíte-li se s reklamací do jiné prodejny, která má stejné logo, interiér a sortiment jako prodejna, v níž jste zboží nakoupili, ještě to nemusí být správné místo pro uplatnění vaší reklamace. Je nutné totiž od sebe odlišit více poboček provozovaných jedním a týmž prodávajícím a  franchisový řetězec, kdy každou z prodejen do něho zapojených může mít jiný podnikatel. Spolehlivě to poznáte podle identifikačního čísla osoby (IČO), které se povinně uvádí v dokladu o zakoupení. Neshoduje-li se s údajem v označení provozovny, v níž jste se rozhodli reklamaci uplatnit, půjde o franchisu, která sice svým označením, designem a sortimentem vypadá jako ta v místě nákupu, ale není místem podnikání vašeho prodávajícího.

Prodávající vás musí řádně informovat o tom, u koho a kde můžete reklamaci uplatnit.

Kde je to upraveno: § 2161 odst. 1 a § 2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; § 13, § 19 odst. 1 a § 24 odst. 7 písm. l) a v) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele; § 17 odst. 3 zákona č. 455/1991 Sb., živnostenský zákon

2017 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena