Lákavé nabídky – klamavé ceny

(Průběžná zpráva za 2. čtvrtletí 2013)

(Praha, 20. srpen 2013)  Před propuknutím letní sezony se velcí i malí obchodníci tradičně snaží lákat spotřebitele k nákupům akčními slevami a výprodejem zimního a jarního zboží. Lákavé nabídky se tak objevují téměř na každé výloze a některé budí dojem, že zboží uvnitř je prakticky zadarmo. Opak je však pravdou, o čemž se přesvědčují nejen spotřebitelé, ale též inspektoři ČOI při svých cílených kontrolách. „Za prokázaná porušení bylo ve 2. čtvrtletí 2013 v rámci této kontrolní akce uloženo na 250 pokut dosahujících 4,7 milionu Kč. Téměř v polovině obchodů, které nabízely zboží se slevou nebo za výhodné ceny, byly porušeny povinnosti stanovené zákonem o ochraně spotřebitele. V průběhu více než 700 kontrol byly nedostatky prokázány ve 350 případech. Nejčastěji, a to ve 202 případech, nebylo zboží řádně označeno cenou. Spotřebitel tudíž nevěděl, kolik přesně zaplatí, a koupě mnohdy nebyla tak výhodná, jak se domníval,“ řekl k výsledkům kontrol Vladimír Velčovský, ústřední ředitel ČOI.

Celá tisková zpráva ke stažení (ve formátu MS-Word 97):


Celá zpráva zde:

130820-tz-akcni-ceny-a-vyprodeje-2q-2013.doc (, 64,00 KB)

2017 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena