Ne každé zboží v akci má nižší cenu

(Praha, 15. únor 2012) Období slev vrcholí, spotřebitelé neváhají a nakupují, takže obchodníci mají druhé Vánoce. Český národ na akční ceny a slevy slyší – avšak ne každá sleva je skutečná. O tom vědí své inspektoři České obchodní inspekce, kteří monitorovali slevové akce a výprodeje po celý rok, nejen v povánočním období. A jaká je bilance roku 2011? Z téměř 3500 kontrol nedodrželi obchodníci svoje povinnosti v cca 40 % případů. „Při výprodejních akcích spotřebitelé ve 4 případech z 10 nenakoupili tak výhodně, jak očekávali, nebo dostali méně hodnotné zboží, tj. bez náležitých informací. A přitom stačí tak málo – být při nákupech pozorný, požadovat povinné informace a nic nekoupit, když je nedostanou, překontrolovat výši platby, vyžadovat a poté uschovat řádně vyplněný doklad o koupi pro případ reklamace… Není to až tak těžké a určitě se to vyplatí!“ řekl Jan Štěpánek, ústřední ředitel ČOI.

Celá tisková zpráva ke stažení ve formátu MS-Word 97:


Celá zpráva zde:

0215-tz-akcni-ceny-a-sezonni-slevy-2011.doc (, 71,50 KB)

2017 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena