Nekalé praktiky na předváděcích akcích

(Praha, 27. únor 2012) S blížícím se jarem opět vzrůstá aktivita nejrůznějších společností, které nabízejí průměrné zboží za nadprůměrné ceny a za účast na těchto akcích nabízejí různé dárky, obědy zdarma, výlety za historií a jiné kulturní nebo kulinářské zážitky. Zájem mají především o účastníky ve věku 60+, tedy o seniory. Až potud by bylo relativně vše v pořádku, kdyby se tyto akce neodbývaly v utajení – na pozvánkách nebylo uvedeno místo a čas odjezdu, místo konání ani jméno firmy, která prezentuje svoje výrobky. Proč tolik tajností až konspirace?

Nejspíš proto, aby jejich zvláštní praktiky prodeje neodhalila žádná nepovolaná osoba, zejména zástupci kontrolních orgánů. Česká obchodní inspekce však má zájem a povinnost kontrolovat, a to zejména podání spotřebitelů, kteří si na praktiky některých společností stěžovali a oprávněně očekávali prošetření, zda nedošlo k omezení jejich práv a poškození oprávněných zájmů. „Našim inspektorům, včetně specializovaného týmu, se v loňském roce podařilo zúčastnit 241 akcí a porušení povinností prokázali u téměř 70 % kontrolovaných, a to i přes utajování předváděcích akcí organizátory, několik napadení inspektorů a nutnost přivolat na pomoc policii. Vzhledem k našim zkušenostem bych chtěl spotřebitelům doporučit, aby účast na podobných akcích řádně zvážili,“ komentoval Jan Štěpánek, ústřední ředitel ČOI, výsledky kontrol za rok 2011.

Celá tisková zpráva ke stažení ve formátu MS-Word 97:


Celá zpráva zde:

0227-tz-predvadeci-akce-2011.doc (, 69,00 KB)

2017 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena