Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo představeného odborný rada – vedoucí Oddělení kontroly II. Inspektorátu ČOI Královehradecký a Pardubický pracoviště Hradec Králové

Ústřední ředitel České obchodní inspekce jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“) vyhlašuje výběrové řízení na služební místo odborný rada - vedoucí Oddělení kontroly II. Inspektorátu ČOI Královehradecký a Pardubický (ID: 27.025.01).

Na služebním místě je vykonávána státní služba (dále jen „služba”) v oboru služby; 35 – Ochrana spotřebitele a trhu.

Místo výkonu služby: Hradec Králové

Služební poměr na dobu: neurčitou

Předpokládaný nástup do služby na služebním místě: leden/únor 2025

Délka stanovené týdenní služební doby: 40 hodin

 

Hlavní náplň činností na služebním místě:

a) Plánování, realizace, koordinace a vyhodnocování komplexního výkonu dozoru v oblasti ochrany spotřebitele, vnitřního trhu a dalších oprávněných zájmů státu.
b) Zajištění zvyšování efektivnosti práce v řízeném útvaru a motivace podřízených zaměstnance.
c) Seznamovat zaměstnance s novými právními předpisy upravujícími oblast dozoru v kompetenci České obchodní inspekce vč. nových poznatků v oblasti dozoru v souladu s principy dobré praxe.
d) Stanovovat priority plnění jednotlivých úkolů v rámci řízeného útvaru.
e) Zpracovávat ve stanoveném rozsahu požadované výstupy z činnosti řízeného útvaru.
f) Kontrolovat v rámci řízeného útvaru efektivnost využívání zdrojů, správnost a úplnost zadávaných údajů do informačních systémů České obchodní inspekce včetně základní uživatelské podpory.
g) Zabezpečovat u nových zaměstnanců v rámci řízeného útvaru aplikaci adaptačního procesu.
h) Podílet se na provádění komplexního výkonu dozoru v oblasti ochrany spotřebitele, vnitřního trhu a dalších oprávněných zájmů státu včetně obzvláště složitých případů daných odbornou náročností rozsahem šetření s celostátní působností.
i) Zpracovávat ve vymezeném rozsahu zprávy a informace o výsledcích kontrolních akcí.
j) Vyřizovat podněty a oznámení v působnosti oddělení kontrol.
k) Provádění komplexní kontrolní činnost představeného stanovenou příslušným služebním předpisem.

 

Údaje o složkách platu:

Zveřejnění údajů na www.coi.cz o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.

Služební místo je zařazeno do 12. platové třídy.

Obvyklé výše jednotlivých složek platu naleznete zde.

 

Služební úřad poskytuje následující benefity:

• možnost částečného výkonu služby na home office,
• dovolená 5 týdnů,
• indispoziční volno 5 dnů,
• stravenky v hodnotě 110 Kč (zaměstnanec platí 10 Kč),
• příspěvek z FKSP formou osobního konta zaměstnance (lze využít na produkty spoření na stáří),
• finanční dary k pracovním a životním jubileím, k odchodu do důchodu a za mimořádnou aktivitu,
• 1 den volna k zajištění osobních záležitostí,
• 5 dnů studijního volna k individuálním studijním účelům.

Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete zde.

 

Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádostí o zařazení na služební místo podané ve lhůtě do
12. prosince 2024, tj. v této lhůtě:
a) doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu (Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2),
b) podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese,
c) podané v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na adresu elektronické pošty služebního úřadu (odd.personalni@coi.cz), nebo
d) podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky (x7cab34),
e) obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Č.j.: ČOI 149895/24/O100 Výběrové řízení na služební místo odborný rada – vedoucí Oddělení kontroly II. Inspektorátu ČOI Královehradecký a Pardubický (ID: 27.025.01)“.

V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.

 

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem může zúčastnit žadatel, který:
a) je státním občanem České republiky1, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru2 [§ 25 odst. 1 písm. a) zákona o státní službě],
b) dosáhl věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona o státní službě],
c) je plně svéprávný [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona o státní službě]3,
d) je bezúhonný [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona o státní službě]4,
e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona o státní službě] tj. bakalářský studijní program / magisterský studijní program5,
f) má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona o státní službě]6.

 

Další povinné přílohy k žádosti:
a) Strukturovaný profesní životopis (údaje o své dosavadní praxi dle skutečnosti), nedoložení je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.
b) Žádost o přijetí do služebního poměru/zařazení na služební místo naleznete zde.
c) Doklad o splnění podmínek pro účast ve výběrovém řízení podle § 58 odst. 2 zákona o státní službě, podle kterého se výběrového řízení může zúčastnit osoba, která v uplynulých 15 letech vykonávala nejméně po dobu 1 roku činnosti podle § 5 nebo činnosti obdobné (za takové doklady lze považovat listiny např. pracovní smlouvy, jmenovací listiny, odvolání z funkce, rozhodnutí o jmenování nebo o odvolání ze služebního místa, potvrzení o zaměstnání vydané zaměstnavatelem, výpis z personálního spisu, smlouvu o výkonu funkce člena statutárního orgánu obchodní korporace, společenskou smlouvu nebo jiné ujednání nebo rozhodnutí orgánu obchodní korporace, které prokazatelně potvrzují dosaženou délku a povahu činností podle § 5 zákona o státní službě, resp. činností obdobných, a z nichž je vždy zřejmé, kdo je vydal).
d) Je-li žadatel narozen přede dnem 1. prosince 1971 je povinen:
– předložit písemné Čestné prohlášení podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí
ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky, ve znění pozdějších předpisů naleznete zde
– předložit originál nebo úředně ověřenou kopii osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky.

 

Poučení služebního orgánu

Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 zákona o státní službě:

V průběhu výběrového řízení se doručuje žadateli do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.

Dokument doručovaný žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán, pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná. Pokud nebude možno dokument doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se dokument jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že dokument bude doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán.

V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.

Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:

V případě řádné omluvy žadatele z účasti na pohovoru mu může být stanoven náhradní termín pouze se souhlasem služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.

Genderová doložka:
Česká obchodní inspekce respektuje požadavky genderové rovnosti a zajišťuje při výkonu práv a povinností rovné zacházení se všemi žadateli. Pojmem žadatel se rozumí žadatel nebo žadatelka v závislosti na tom, zda žádost podal muž nebo žena. To platí obdobně i pro další výrazy totožného charakteru.

Datum vyvěšení tohoto oznámení na úřední desku ČOI a zveřejnění jeho elektronické verze na www stránkách ČOI: 28. listopadu 2024

Datum sejmutí tohoto oznámení z úřední desky ČOI a odstranění jeho elektronické verze na www stránkách ČOI: 12.prosince 2024

 

1Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto ve formuláři žádosti, kde stačí doplnit příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel v takovém případě povinen doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.

2Žadatel, který není státním občanem České republiky, musí zkouškou u osoby, která jako plnoprávný člen Asociace jazykových zkušebních institucí v Evropě uskutečňuje touto asociací certifikovanou zkoušku z českého jazyka jako cizího jazyka, prokázat znalost českého jazyka; to neplatí, doloží-li, že absolvoval alespoň po dobu 3 školních roků základní, střední nebo vysokou školu, na kterých byl vyučovacím jazykem český jazyk. Splnění tohoto předpokladu se dokládá příslušnou listinou.

3Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta šestá zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením. Toto prohlášení je součástí formuláře žádosti.

4Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta druhá zákona o státní službě dokládá výpisem z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce. Pokud žadatel do žádosti poskytne údaje nutné k obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů, není již povinen výpis z evidence Rejstříku trestů doložit, neboť si ho služební orgán vyžádá na základě poskytnutých údajů přímo od Rejstříku trestů. Rozsah údajů nutných pro obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů je uveden ve formuláři žádosti.

Není-li žadatel státním občanem České republiky, je povinen doložit bezúhonnost obdobným dokladem o bezúhonnosti. Podle § 26 odst. 1 zákona o státní službě jde o doklad obdobný výpisu z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce, osvědčující bezúhonnost, vydaný státem, jehož je žadatel státním občanem, jakož i státy, v nichž žadatel pobýval v posledních 3 letech nepřetržitě po dobu delší než 6 měsíců (dále jen „domovský stát“), a doložený úředním překladem do českého jazyka; pokud takový doklad domovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost písemným čestným prohlášením.

5Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (výučního listu / maturitního vysvědčení / vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání. Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti; uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.

6Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího žadatele vybraného podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách.

2024 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena