(Praha, 28. srpen 2013) K psychicky nejnáročnějším kontrolám patří prověřování úrovně služeb poskytovaných pohřebními ústavy. Jedním z důvodů je zjištění, že ani poslední věci člověka nejsou pro některé podnikatele dostatečným motivem k tomu, aby se chovali k pozůstalým korektně a nesnažili se z jejich těžké životní situace a smutku nad ztrátou blízké osoby těžit. Z výsledků akce ČOI vyplynulo, že statisticky čtyři z deseti kontrolovaných pohřebních služeb porušily povinnosti stanovené zákonem o ochraně spotřebitele – nejčastěji neseznámením spotřebitele s cenou služeb a výrobků, nevystavením dokladu o objednané službě a v neposlední řadě účtováním těchto služeb v neprospěch spotřebitele. „Jednání některých subjektů vůči pozůstalým považuji v tomto případě nejen za protiprávní, ale až za neetické, proto budeme tuto oblast služeb sledovat i nadále,“ řekl Mojmír Bezecný, ústřední ředitel ČOI.
Celá tisková zpráva ke stažení ve formátu MS-Word 97:
Celá zpráva zde:
2014-08-28-tz-pohrebni-sluzby.doc (, 52,00 KB)