Předváděcí akce pokuty 29 mil.

(Praha, 29. leden 2015) Mezi veřejností trvale sledované aktivity České obchodní inspekce patřily v roce 2014 bezesporu výsledky kontrol předváděcích prodejních akcí. Jedním z důvodů byla i novela zákona o ochraně spotřebitele, která od 15. ledna 2014 stanovila pořadatelům organizovaných akcí a prodávajícím nové oznamovací povinnosti vůči kontrolnímu orgánu a informační povinnosti vůči spotřebitelům. V průběhu roku tak oznámilo celkem 66 pořadatelů konání více než 27 600 předváděcích prodejních akcí. Na trhu však působí i firmy, které organizované akce nehlásily, po jejich skončení a uzavření smluv se spotřebiteli ani s kontrolními pracovníky nekomunikují, mění sídlo i název, takže jsou nedohledatelné a pohledávky vůči nim jsou v podstatě nevymahatelné. „Přestože novela některé problémy spojené s organizovanými akcemi zmírnila a poskytla České obchodní inspekci větší přehled o podnikatelských aktivitách provozovaných mimo obchodní prostory, není všespasitelná. …“ říká Mojmír Bezecný, ústřední ředitel České obchodní inspekce.  

Celá tisková zpráva (MS-Word 97):


Celá zpráva zde:

2015-01-29-tz-predvadeci-akce-2014-priloha.doc (, 156,50 KB)

2017 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena