Reklamy na úvěr z internetu porušovaly zákon nejčastěji

(Praha, 3. duben 2015) Oblast poskytování spotřebitelských úvěrů nebankovními subjekty patří dlouhodobě mezi priority kontrolní činnosti České obchodní inspekce, neboť pro spotřebitele představuje velmi rizikový segment trhu, ohrožující finanční zájmy široké skupiny potenciálních i skutečných dlužníků. Výsledkem 269 kontrol provedených v roce 2014 bylo porušení zákona o spotřebitelském úvěru zjištěné ve více než polovině případů. V průběhu roku bylo uloženo kontrolovaným subjektům celkem 160 pokut za více než 7 milionů korun. „Nejčastější byly nedostatky v oblasti reklamy na zprostředkování spotřebitelského úvěru. Zejména reklamy nabízející úvěr spotřebitelům prostřednictvím webových stránek zákonné požadavky často nesplňovaly a zájemci o úvěr neměli možnost seznámit se s informacemi důležitými pro jejich další rozhodnutí. Spotřebitelé, kteří zvažují uzavření úvěrové smlouvy s nebankovním věřitelem, by měli proto ve vlastním zájmu pečlivě posuzovat již informace uváděné v reklamě a určitě by neměli podcenit podrobné seznámení s podmínkami zprostředkování nebo poskytnutí úvěru. Hlavně by měli znát „cenu půjčky“, tj. celkovou finanční částku, kterou za úvěr zaplatí. Smluvní podmínky by si měli pozorně přečíst a všemi dostupnými způsoby ověřit dříve, než jakoukoliv smlouvu podepíší,“ doporučuje spotřebitelům Mojmír Bezecný, ústřední ředitel ČOI.  

 Celá tisková zpráva (MS-Word 97):


Celá zpráva zde:
2017 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena