Slevy a akční ceny – 2014

(Praha, 5. únor 2015) Skutečnost, že v Česku jsou spotřebitelé lákáni na zboží za akční ceny a nejrůznější výprodejové akce celoročně, je také důvodem soustavného monitorování těchto podnikatelských aktivit Českou obchodní inspekcí. Z výsledků kontrol však vyplývá, že poměr zjištěných nedostatků je stále vysoký – téměř 40 % prodávajících neinformuje spotřebitele pravdivě o ceně po slevě, nesprávně slevy účtuje, případně nabízí zboží, které není dostatečně označeno. Za zjištěná porušení bylo v roce 2014 pravomocně uloženo 933 pokut v celkové výši přes 15 milionů korun.   „Nejčastější byla zjištění, že prodávající uváděl ceny pouze před slevou a spotřebitel byl nucen si konečnou cenu slevy sám zjišťovat. Také následné účtování ceny nebylo bez vady, proto by si spotřebitelé měli ohlídat, zda jim je deklarovaná sleva také správně účtována. Nevyžádaný doklad o koupi zlevněného zboží pak může znamenat problém při reklamaci vady výrobku, přestože nárok spotřebitele na uplatnění práva z vadného plnění u zboží ve slevě není omezen, pokud důvodem slevy nebyla konkrétní vada. Spotřebitelé by měli zvažovat, zda zboží z výprodeje skutečně potřebují a je-li pro ně sleva opravdu tak výhodná, jak se je snaží reklamní letáky a nabídky prodávajících přesvědčit,“ říká Mojmír Bezecný, ústřední ředitel ČOI.

Celá tisková zpráva (MS-Word 97):


Celá zpráva zde:
2024 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena