Třetina výprodejů a sezónních slev se výhodně jen tváří

(Praha, 16. květen 2012) Po novém roce mohl mít náhodný návštěvník České republiky pocit, že se ocitl na světovém bazaru. Ze všech stran na něj útočily posezónní slevy a akční nabídky, nezřídka vyvolávající dojem, že zboží je k mání téměř zadarmo. O tom, že v celé třetině případů se jedná jen o nekalý marketingový trik, se při svých kontrolách přesvědčili jak inspektoři České obchodní inspekce (ČOI), tak i mnozí spotřebitelé, kteří se pak na ČOI obraceli se svými stížnostmi.

V období od 1. 1. do 31. 3. 2012 bylo v rámci kontrolní akce ČOI zaměřené na nabídku a prodej zboží za akční ceny a zboží ze sezónních slev provedeno celkem 1 332 kontrol, při nichž bylo prověřováno dodržování zákona o ochraně spotřebitele a dalších právních předpisů v kontrolní pravomoci České obchodní inspekce. Celá třetina zjištěných porušení předpisů v kontrolovaných obchodech spočívala v neseznámení spotřebitele s cenou zboží, nesprávné účtování a také to, že obchodníci slibovali vyšší slevu, než jakou pak ve skutečnosti účtovali. Další podnikatelé nedodrželi informační povinnosti nebo neplnili zákonem stanovené povinnosti při vyřizování reklamací.

Celá tisková zpráva ke stažení ve formátu MS-Word 97:


Celá zpráva zde:

0516-tz-vyprodeje-a-akcni-ceny-i-q-2012.doc (, 68,50 KB)

2017 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena