Peníze za nedoručené dárky lze získat zpět

(Praha, 17. prosinec 2020) Pokud internetový prodejce včas nedodá objednané vánoční dárky zaplacené online kartou a nevrátí peníze, může nakupujícím pomoci nástroj zvaný chargeback. Banka spotřebitele obrazně řečeno stáhne částku od banky prodejce, pokud neprokáže, že zboží doručil. Zkušenosti Evropského spotřebitelského centra ukazují, že banky svým klientům mnohdy vycházejí vstříc, i když k provedení chargebacku nejsou povinovány zákonem. Podobný postup pro vracení plateb po porušení smlouvy funguje i u některých elektronických platebních systémů. Při platbě převodem mezi bankovními účty ale takovou pomoc očekávat nelze.


Celá zpráva zde:

2020-12-17-penize-lze-ziskat-zpet (docx, 38,26 KB)

Chargeback_radia (wav, 1,57 MB)

2017 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena