Kontakty, inspektoráty

 

Ústřední inspektorát

Adresa:
Česká obchodní inspekce
Štěpánská 567/15
120 00 Praha 2

Ukázat polohu na mapě

Úřední hodiny podatelny: po – čt 8:00 – 15:00, pá 8:00 – 13:00

Telefon recepce: +420 296 366 360 (není určeno pro dotazy spotřebitelů)
Fax: +420 296 366 236
Web: http://www.coi.cz
IS DS: x7cab34
E-mail: pro podání podnětu využijte e-podatelnu.
E-mail: podatelna@coi.cz

IČ: 00020869, DIČ: CZ00020869

Bankovní spojení:  
Česká národní banka, č.ú.: 829011/0710


Středočeský kraj a Hl. m. Praha

Adresa:
Česká obchodní inspekce
Inspektorát pro Středočeský kraj a Hl. m. Prahu
Štěpánská 567/15
120 00 Praha 2

Ukázat polohu na mapě

Telefon sekretariát: +420 296 366 207 (není určeno pro dotazy spotřebitelů)
Fax: +420 296 366 236
IS DS: p2fdz5j
E-mail: pro podání podnětu využijte e-podatelnu 
E-mail: praha@coi.cz

 


 

Jihočeský kraj a Vysočina

Adresa:
Česká obchodní inspekce
Inspektorát pro Jihočeský kraj a Vysočinu
Mánesova 1803/3a
370 21 České Budějovice

Ukázat polohu na mapě

Telefon sekretariát: +420 387 722 338 (není určeno pro dotazy spotřebitelů)
Fax: +420 296 366 236
IS DS: ujrd2cm
E-mail: pro podání podnětu využijte e-podatelnu
E-mail: budejovice@coi.cz
  

Další kontakty inspektorátu

Jihlava:
Tolstého 15
586 01 Jihlava
Telefon sekretariát: +420 567 302 351 (není určeno pro dotazy spotřebitelů)

Písemnosti nezasílat do Jihlavy, ale na adresu:
Mánesova 1803/3a
370 21 České Budějovice

Poradenství výjezdní

Jihlava:
Česká obchodní inspekce
Tolstého 15
586 01 Jihlava
Každé pondělí 8:00 – 12:00 a 13:00 – 16:00 hod. (vyjma dne, kdy připadne poslední den v měsíci na pondělí)


Plzeňský a Karlovarský kraj

Adresa:
Česká obchodní inspekce
Inspektorát pro Plzeňský a Karlovarský kraj
Houškova 661/33
326 00 Plzeň

Ukázat polohu na mapě

Telefon sekretariát: +420 377 323 596 (není určeno pro dotazy spotřebitelů)
Fax: +420 296 366 236
IS DS: ytqdz5f
E-mail: pro podání podnětu využijte e-podatelnu
E-mail: plzen@coi.cz
  

Poradenství výjezdní

Cheb:
Městský úřad (živnostenský úřad)
Každou první středu v měsíci 13:00 – 17:00 hod.
2019: 2.1., 6.2., 6.3., 3.4., 5.6., 3.7., 7.8., 4.9., 2.10., 6.11., 4.12.

 


 

Ústecký a Liberecký kraj

Adresa:
Česká obchodní inspekce
Inspektorát pro kraj Ústecký a Liberecký
Prokopa Diviše 1386/6
400 01 Ústí nad Labem

Ukázat polohu na mapě

Telefon poradenská linka: +420 222 703 404
(v provozu v pracovní dny od 8.00 do 16:00 hodin)

Telefon sekretariát: +420 475 209 493 (není určeno pro dotazy spotřebitelů)
Fax: +420 296 366 236
IS DS: hp7dz3u
E-mail: pro podání podnětu využijte e-podatelnu
E-mail: usti@coi.cz 

Další pracoviště inspektorátu

Liberec: 
Česká obchodní inspekce
Nám. Dr. E. Beneše 585/26
460 01 Liberec 1
Telefon: +420 485 244 326  sekretariát  (není určeno pro dotazy spotřebitelů)

 

Poradenství výjezdní

Liberec:
Česká obchodní inspekce
Nám. Dr. E. Beneše 585/26
460 01 Liberec 1
pondělí 8:30  – 12:00 a 13:00  – 15:00 hod. 
                    

Česká Lípa:
Městský úřad (Živnostenský úřad)
Každou druhou středu v měsíci 10:00 – 14:00 hod. 
2019: 9.1., 13.2., 13.3., 10.4., 12.6., 10.7., 14.8., 11.9., 9.10., 13.11, 11.12.
  
Chomutov:
Magistrát města, Husovo nám.  
Jedenkrát v měsíci vždy ve čtvrtek 9:30 – 12:00 a 12:30 – 14:30 hod. (přestávka 12:00 – 12:30 hod.) 
2019: 24.1., 21.2., 21.3., 18.4., 23.5., 20.6., 18.7., 15.8., 12.9., 10.10., 7.11., 5.12.

Most:
Magistrát města, Radniční ulice 
Každou druhou středu v měsíci (tzn. 1x za 14 dnů)
9:00 – 12:00 a 12:30 – 14:30 hod. (přestávka 12:00 – 12:30 hod.) 
2019: 16.1., 30.1., 13.2., 27.2., 13.3., 27.3., 10.4., 24.4., 15.5., 29.5., 12.6., 26.6., 10.7., 24.7., 7.8., 21.8., 4.9., 18.9., 2.10., 16.10., 30.10., 13.11., 27.11., 11.12.

Semily:
Městský úřad (živnostenský úřad)
Každý první čtvrtek v měsíci 10:00 – 13:00 hod.
2019: 3.1., 7.2., 7.3., 4.4., 2.5., 6.6., 4.7., 1.8., 5.9., 3.10., 7.11, 5.12.

 


Královéhradecký a Pardubický kraj

Adresa:
Česká obchodní inspekce
Inspektorát pro Královéhradecký a Pardubický kraj
Jižní 870/2
500 03 Hradec Králové

Ukázat polohu na mapě

Sídlo inspektorátu je v budově HSC, vedle Okresní správy sociálního zabezpečení na Slezském předměstí Hradce Králové a nedaleko od Hotelu Alessandria.

Telefon sekretariát: +420 495 057 170 (není určeno pro dotazy spotřebitelů)
Fax: +420 296 366 236
IS DS: 43pdzwa
E-mail: pro podání podnětu využijte e-podatelnu
E-mail: hradec@coi.cz
 


 

Jihomoravský a Zlínský kraj

Adresa:
Česká obchodní inspekce
Inspektorát pro Jihomoravský a Zlínský kraj
třída Kapitána Jaroše 1924/5
602 00 Brno

Telefon poradenská linka: +420 222 703 404
(v provozu v pracovní dny od 8.00 do 16:00 hodin)

Ukázat polohu na mapě

Telefon sekretariát: +420 545 125 911 (není určeno pro dotazy spotřebitelů)
Fax: +420 296 366 236
IS DS: duydzx4
E-mail: pro podání podnětu využijte e-podatelnu
E-mail: brno@coi.cz  
  

Poradenství výjezdní

Zlín:
třída T. Bati 853
budova Státní energetické inspekce – přízemí  
každý čtvrtek 9:00 – 11:00 a 12:00 – 15:00 hod.

 


 

Olomoucký a Moravskoslezský kraj

Adresa:
Česká obchodní inspekce
Inspektorát pro Olomoucký a Moravskoslezský kraj
Provozní 5491/1
722 00 Ostrava – Třebovice

Ukázat polohu na mapě

Telefon sekretariát: +420 554 818 211 (není určeno pro dotazy spotřebitelů)
Fax: +420 296 366 236
IS DS: 5c2d2ch
E-mail: pro podání podnětu využijte e-podatelnu
E-mail: ostrava@coi.cz
  

Další pracoviště inspektorátu

Inspektorát Olomoucký a Moravskoslezský
Krapkova 1159/3
772 11 Olomouc
Telefon sekretariát: +420 585 207 827(není určeno pro dotazy spotřebitelů)
Fax: +420 296 366 236

Poradenství výjezdní

Karviná:
Magistrát města (živnostenské oddělení, K. Sliwki 50/8a, 733 01 Karviná – Fryštát)
Každý druhý čtvrtek v měsíci  08:30 – 14:00 hod.
2
019: 10.1., 14.2., 14.3., 11.4., 9.5., 13.6., 12.9., 10.10., 14.11., 12.12.
nefunguje v období letních prázdnin

Krnov:
Městský úřad (obecní živnostenský úřad, Hlavní náměstí 96/1, 794 01 Krnov)
Každé první úterý v měsíci 8:30 – 13:00 hod.
2019: 8.1., 5.2., 5.3., 2.4., 7.5., 4.6., 3.9., 1.10., 5.11., 3.12.
nefunguje v období letních prázdnin

Prostějov:
Magistrát města (živnostenský úřad, Školní 4, 796 01 Prostějov)
Každé první pondělí v měsíci 13:00 – 16:00 hod.
2019: 7.1., 4.2., 4.3., 1.4., 6.5., 3.6., 1.7., 5.8., 2.9., 7.10., 4.11., 2.12.

Přerov:
Magistrát města (živnostenský úřad, Smetanova7, 750 02 Přerov)
Každý první čtvrtek v měsíci 12:00 – 15:00 hod.
2019: 3.1., 7.2., 7.3., 4.4., 2.5., 6.6., 4.7., 1.8., 5.9., 3.10., 7.11., 5.12.

Šumperk:
Městský úřad (živnostenský úřad, Jesenická 31, 787 01 Šumperk)
Každý sudý týden ve středu 10:00 – 14:00 hod.
2019: 9.1.,  23.1., 6.2., 20.2., 6.3., 20.3., 3.4., 17.4., 15.5., 29.5., 12.6., 26.6., 10.7., 24.7., 7.8., 21.8., 4.9., 18.9., 2.10., 16.10., 30.10., 13.11., 27.11., 11.12.

Informace o provozu podatelny a podmínkách přijímání dokumentů

Podání analogových (listinných) dokumentů a dokumentů v digitální podobě na přenosných nosičích dat

Na výše uvedených pracovištích jsou přijímána osobní a poštovní listovní podání a datové zprávy na přenosných technických nosičích. Dokument v listinné podobě, který je neúplný nebo poškozený (např. část textu chybí nebo je nečitelný) a současně z něj nelze určit, kdo jej odeslal, ČOI nezpracovává. Základní podmínky pro přijímání přenosných technických nosičů jsou uvedeny níže.

Podání v digitální podobě

Podání v digitální podobě je možné uskutečnit prostřednictvím datové schránky, zasláním e-mailové zprávy na adresu elektronické podatelny a na přenosném technickém nosiči na pracovištích podatelny uvedených výše.

Základní podmínky pro podání doručená na přenosném technickém nosiči

Přijímaným přenosným technickým nosičem dat s dokumenty v digitální podobě je CD, DVD a USB flash disk. Přenosný technický nosič lze doručit osobně nebo prostřednictvím poštovních a doručovacích služeb na podatelnu na výše uvedené adresy. Na jednom přenosném technickém nosiči může být předáno pouze jedno elektronické podání. Předaný přenosný technický nosič se vrací pouze na výslovnou žádost uplatněnou při jeho podání v podatelně.

Náležitosti doručování datové zprávy

Pokud je součástí jednoho podání více elektronických souborů, musí být z podání zřejmé, který soubor je vlastním podáním a které soubory jsou jeho přílohami.

Pravidla pro potvrzování doručení datových zpráv

Podatelna potvrzuje, že zpráva byla doručena, zasláním zprávy. Zpráva potvrzující doručení datové zprávy není potvrzením splnění náležitostí podání podle jiných právních předpisů. Podatelna zasílá zprávu o doručení nejpozději v první pracovní den, který bezprostředně následuje po dni doručení. Podatelna zasílá zprávu o doručení na elektronickou adresu, ze které byla zpráva odeslána. Pokud se zpráva o doručení vrátí podatelně jako nedoručitelná, podatelna provede jeden opakovaný pokus o její doručení.

Postup v případě zjištění škodlivého softwaru (viru), chybného formátu a nevyžádaného obchodního sdělení (spam):

Datová zpráva, u které byl zjištěn chybný datový formát nebo obsahuje škodlivý software, jenž může způsobit škodu na informačním systému nebo na informacích zpracovávaných orgánem veřejné moci nebo ji nelze zobrazit uživatelsky vnímatelným způsobem, není podatelnou přijata ke zpracování.
V případě, že je odesílatel znám, bude o této skutečnosti vyrozuměn. Na nevyžádaná obchodní sdělení (SPAM) se odesílateli neodpovídá. Při zjištění výskytu chybného datového formátu nebo počítačového programu, který je způsobilý přivodit škodu na informačním systému nebo na zpracovávaných informacích a nepodaří-li se ve spolupráci s odesílatelem vadu odstranit, nebude tato datová zpráva dále zpracovávána.

Maximální velikost jedné datové zprávy doručené:

  1. informačním systémem datových schránek je 20 MB,
  2. e-mailem na elektronickou adresu podatelny je 10 MB,
  3. na přenosném technickém nosiči je 10 MB.

Přijímané formáty datových zpráv:
Statické textové dokumenty a statické kombinované textové a obrazové dokumenty:

  • PDF, verze 1.7 a vyšší,
  • PDF/A, ISO 19005,
  • TXT,
  • ODT,
  • ODS,
  • RTF,
  • DOC/DOCX, dokument ve formátu textového editoru Microsoft Word verze 6.0 a vyšší (nesmí obsahovat makro)
  • XLS/XLSX,
  • PPT/PPTX,
  • HTML
  • EML
  • ZFO (datový formát ZFO je určen pouze pro účely zpracování technologickými datovými schránkami). 

Statické obrazové dokumenty:

  • PNG, ISO/IEC 15948,
  • TIF/TIFF, revize 6 – nekomprimovaný,
  • JPG/JPEG/JFIF, ISO/IEC 10918.

Dynamické obrazové dokumenty:

  • MPEG-2, ISO/IEC 13818,
  • MPEG-1, ISO/IEC 11172,
  • GIF.

Zvukové dokumenty:

  • MPEG-1 Audio Layer II nebo MPEG-2 Audio Layer II (MP2),
  • MPEG-1 Audio Layer III nebo MPEG-2 Audio Layer III (MP3),
  • WAV, PCM.

Databáze:

  • XML, kde součástí předávaného dokumentu v datovém formátu XML je popis jeho struktury pomocí schématu XML nebo Document Type Definition (DTD).

E-faktury (od 1. 1. 2019):

  • UBL 2.1 ISO/IEC 19845:2015,
  • UN/CEFACT CII (Cross Industry Invoice),
  • isdoc/isdocx (Information System Document) verze 5.2 a vyšší.

Seznam právních předpisů, podle kterých je možné vůči České obchodní inspekci činit právní úkony v elektronické podobě a náležitosti těchto úkonů, zejména náležitosti týkající se použití uznávaného elektronického podpisu

Žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, tj. písemná žádost o informaci podle tohoto zákona, nemusí být podepsána uznávaným elektronickým podpisem.

Podání podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, musí být podepsáno uznávaným elektronickým podpisem.

Datové zprávy zaslané orgánům veřejné moci, jejichž náležitosti neupravuje právní předpis, nemusí být podepsány uznávaným elektronickým podpisem.

Základní výčet právních předpisů, kterými se řídí činnost podatelny:

  • Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 ze dne 23. července 2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu a o zrušení směrnice 1999/93/ES;
  • Zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů;
  • Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů;
  • Zákon č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů (zákon o kybernetické bezpečnosti), ve znění pozdějších předpisů;
  • Zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů;
  • Zákon č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů;
  • Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů;
  • Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů;
  • Zákon č. 280/2009 Sb., daňový řád, ve znění pozdějších předpisů;
  • Vyhláška č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby, ve znění pozdějších předpisů;
  • Vyhláška č. 82/2018 Sb., o bezpečnostních opatřeních, kybernetických bezpečnostních incidentech, reaktivních opatřeních, náležitostech podání v oblasti kybernetické bezpečnosti a likvidaci dat (vyhláška o kybernetické bezpečnosti);
  • Vyhláška č. 193/2009 Sb., o stanovení podrobností provádění autorizované konverze dokumentů, ve znění pozdějších předpisů;
2017 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena