Klíčové tiskové zprávy:
E-shopy: 2020, 2019, 2018, pro spotřebitele: 7 rad a tipů při nákupech na internetu, sledujte též stránku s rizikovými weby
Aukce energií (zprostředkovatelé): 2021, 2020, 2019, 2018, dále: rady a tipy, dodavatele si vyberte bez prostředníků např. s pomocí kalkulátoru ERÚ
Všechny vydané tiskové zprávy dle data zde:
Filtrovat podle data:
-
V květnu nevyhověl jeden kontrolovaný vzorek LPG
(Praha, 4. červen 2022) Česká obchodní inspekce pokračovala v měsíci květnu 2022 v monitoringu jakosti pohonných hmot. Celkem zkontrolovala 239 vzorků pohonných hmot a stanoveným jakostním požadavkům nevyhověl 1 odebraný vzorek LPG.
V červenci může i ve státní svátky prodávat jakýkoli prodejce
(Praha, 2. červenec 2022) Ve státní svátek 5. července a 6. července se smí prodávat bez omezení. ČOI upřesňuje, na základě četných dotazů, že zákon o prodejní době v maloobchodě se týká pouze vybraných státních svátků. Žádný červencový svátek mezi nimi není.
Šestnáctiletí v polovině případů zakoupili na jihu Čech „tvrdý“ alkohol
(Česká Budějovice, 1. červenec 2022) Česká obchodní inspekce Jihočeského kraje a Vysočiny provedla na konci školního roku mimořádnou kontrolní akci zaměřenou na prodej alkoholu a tabáku mladistvým. Celkem uskutečnila 10 kontrol a v 5 případech zjistila porušení zákona.
ESC: Málo personálu na letišti? Co dělat při zrušení nebo zpoždění letu
(Praha, 29. červen 2022) Při odletech Čechů na dovolenou o prvním prázdninovém víkendu se některá evropská letiště budou nadále potýkat s postcovidovým nedostatkem personálu. Proto je dobré vědět, jaká mají cestující práva při případném zpoždění nebo rušení letů, a také v případě poškození nebo nedoručení zavazadel.
ČOI zakázala na trhu hračku na baterie – žehličku „SPARKYS“
(Praha, 27. červen 2022) Česká obchodní inspekce zjistila, že na trhu v ČR byla nabízena k prodeji hračka, která představuje vážné environmentální riziko. Jedná se o hračku na baterie – žehličku, která byla spotřebitelům nabízena pod značkou SPARKYS. Hračka výrazně překročila limit olova.
ČOI v letošním prvním čtvrtletí zajistila 2 600 kusů padělků za téměř 5 milionů korun
(Praha, 24. červen 2022) Česká obchodní inspekce kontrolovala v 1. čtvrtletí 2022 nabídku, prodej a skladování padělaného zboží. Uskutečnila celkem 286 kontrol a u 82 z nich zjistila porušení zákazu nabízení, prodeje a skladování výrobků porušující některá práva duševního vlastnictví. Dále zajistila 2 600 kusů padělků, což v hodnotě v cenách originálů představuje částku 4 912 862 Kč. Z hlediska sortimentu docházelo nejčastěji k padělkům hraček, výrobků pro děti a textilních výrobků. Ze zajištěného zboží byl zaznamenán nejvyšší objem u výrobků z...
Při kontrolách ČOI letos zatím vznikla dvě podezření na diskriminaci
(Praha, 16. červen 2022) Česká obchodní inspekce vyhodnotila kontroly zaměřené na dodržování zákazu diskriminace spotřebitele. V 1. čtvrtletí tohoto roku uskutečnila 50 kontrol a podezření na diskriminaci spotřebitele zjistila ve 2 případech.
ČOI zakázala na trhu nebezpečnou hračku – klíčenku pro děti
(Praha, 9. červen 2022) Česká obchodní inspekce zjistila, že na prodejním webu www.lightinthebox.com byla zveřejněna nabídka hračky, která nevyhovuje bezpečnostním požadavkům kladeným na hračky pro děti do tří let. Jedná se o klíčenku, která se nabízí pod názvem „Simple Fidget Dimple Keychain".
Inspekce na východě Čech prokázala prodej alkoholu mladistvým
(Hradec Králové, 6. červen 2022) Inspektorát ČOI pro Královéhradecký a Pardubický kraj, na základě spotřebitelských podání, provedl v rámci mimořádné akce 33 kontrol na prodej alkoholu a tabákových výrobků mladistvým. Ve více než polovině případů prodejci alkohol nebo tabákové výrobky mladistvému prodali. Figuranti byli ve věku 16 let.
I letos téměř 80 % kontrolovaných e-shopů zatím porušilo zákony
(Praha, 3. červen 2022) Česká obchodní inspekce pokračovala v kontrolách e-shopů, které se stávají dominantní platformou v oblasti spotřebitelského nákupu. V 1. čtvrtletí tohoto roku provedla 254 kontrol a porušení právních předpisů zjistila ve 196 případech, což je 77,2 %. Nejčastěji obchodníci neinformovali spotřebitele o možnostech výrobky reklamovat nebo použili vůči němu klamavé obchodní praktiky.