2. Nezbytné aktualizace

Podnikatel je povinen po celou dobu trvání závazku ze smlouvy zajistit aktualizace alespoň v tom rozsahu, aby byl digitální obsah bez vad po celou dobu, po kterou má být poskytován (nezbytné aktualizace). Tyto nezbytné aktualizace tedy zajistí, aby zpřístupněný digitální obsah/služba byl funkční, bezpečný a bez vad. U jednorázového zpřístupnění digitálního obsahu/služby se aktualizace musí poskytovat po dobu, po kterou ji můžeme rozumně očekávat nejen s ohledem na povahu a účel digitálního obsahu/služby, ale i na příslib či veřejné prohlášení o zvláštních vlastnostech digitálního obsahu/služby učiněné např. v reklamě. Často se tato doba rozumného očekávání bude rovnat době dvou let. Půjde-li však o bezpečnostní aktualizace, lze si představit i delší období.

Podnikatel je povinen vás předem upozornit na novou aktualizaci a nutnost jejího provedení včetně informace o důsledcích jejího neprovedení. Vaší povinností je pak aktualizaci provést v přiměřené době. V opačném případě nebudete mít práva z vad digitálního obsahu/služby. Pokud podnikatel svou povinnost aktualizovat digitální obsah či službu nesplní, aktualizace je vadná či neúplná nebo vás neupozorní na nutnost provést aktualizaci, jedná se o vadu digitálního obsahu/služby a vy máte právo požadovat odstranění vady, slevu nebo odstoupit od smlouvy. Podrobnější informace k právům z vad digitálního obsahu a služeb se dozvíte v kapitole o odpovědnosti podnikatele za vady digitálního obsahu a služby.

Pokud vás však podnikatel před uzavřením smlouvy zvlášť upozorní, že nezbytné aktualizace nebudou poskytovány a vy s tím před uzavřením smlouvy výslovně souhlasíte, nebude mít povinnost tyto nezbytné aktualizace zajistit.

Kde je to upraveno: § 2389d odst. 2 a odst. 3, § 2389f a § 2389s odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

2024 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena