2. Předváděcí akce

a) Co se rozumí pojmem “předváděcí akce”?

Zákon o ochraně spotřebitele hovoří o organizované akci. Jedná se o akci určenou pro omezený počet spotřebitelů, kteří byli pozváni, ať již adresně nebo neadresně. V průběhu akce dochází k prodeji zboží, poskytování služeb, jejich nabízení či propagaci. Je jedno, jestli se akce koná v místní restauraci nebo třeba v rámci výletu se zajištěnou dopravou.

Kde je to upraveno: § 20 odst. 2 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele; § 1828 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

b) Co musí obsahovat pozvánka na předváděcí akci?

V pozvánce musí být jasně, čitelně a srozumitelně uvedena adresa místa, kde se předváděcí akce koná, datum konání a předběžný časový harmonogram. Dále nesmí chybět specifikace zboží a služeb, které budou v rámci předváděcí akce nabízeny včetně jejich ceny. Z pozvánky musí být jasné, kdo akci pořádá (jméno a příjmení či název, IČO, sídlo). Pokud na akci nabízí produkty jiný podnikatel než pořadatel, musí pozvánka obsahovat i identifikační údaje tohoto podnikatele.

Kde je to upraveno: § 20a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele

2024 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena