3. Co mohu dělat při jejím nedodržení ze strany prodávajícího?

Pokud prodávající nebo servis určený k provádění oprav nevyřídí vaši oprávněnou reklamaci v zákonné 30denní či dohodnuté prodloužené lhůtě, znamená to pro vás, že již nemusíte čekat, jestli prodávající nebo servis vadu odstraní, ale můžete od kupní smlouvy na zboží odstoupit a žádat zpět kupní cenu nebo můžete požadovat přiměřenou slevu. Právo od smlouvy odstoupit či na slevu je nutné uplatnit u prodávajícího.

Reklamace je nevyřízená nejen v případě, kdy se nepodaří vadu včas odstranit, například se zpozdilo dodání náhradního dílu potřebného k provedení opravy, ale také, když vás prodávající v 30denní či prodloužené lhůtě nevyrozumí o tom, že reklamace je vyřízená a připravená k vyzvednutí. Je totiž vaším právem být o vyřízení reklamace informováni.  Za tímto účelem byste měli sdělit své kontaktní údaje (telefonní číslo nebo e-mailovou adresu), které se nově budou vyplňovat do reklamačního protokolu.   

Kde je to upraveno: § 13, § 19 odst. 2, 3 a 4 a § 24 odst. 7 písm. m) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele

2024 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena