3. Lhůta k vyřízení reklamace

Vyřizování reklamace nesmí bez dohody s vámi trvat déle než dobu přiměřenou s ohledem na povahu digitálního obsahu či služby a na účel, pro nějž jste je požadovali.

Tato lhůta se použije i na digitální obsah poskytnutý na fyzickém nosiči. A běží od uplatnění reklamace. I když je podnikatel povinen její přijetí potvrdit, je vhodné si při uplatnění reklamace e-mailem zajistit potvrzení jeho doručení či přečtení.

Pokud marně uplyne přiměřená lhůta k odstranění vady, znamená to pro vás, že již nemusíte čekat, jestli ji podnikatel odstraní, ale můžete od smlouvy o poskytování digitálního obsahu či služby odstoupit nebo můžete požadovat přiměřenou slevu.

Reklamace je nevyřízená nejen v případě, kdy se nepodaří vadu včas odstranit, ale také, když vás podnikatel v přiměřené lhůtě nevyrozumí o tom, že reklamace je vyřízená. 

Kde je to upraveno: § 13, § 19 odst. 3 a 4 § 24 odst. 7 písm. m) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele; § 570 odst. 1, § 2389l odst. 2 a § 2389m odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

2024 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena