4. Co se děje po odstoupení od smlouvy o poskytování digitálního obsahu či služby?

V případě, že dojde k odstoupení od smlouvy, podnikatele můžete požádat, aby vám zdarma, v přiměřené době a v běžně používaném strojově čitelném formátu zpřístupnil obsah, který jste do softwaru nahráli, nebo jej v něm vytvořili, např. se může jednat o vytvořené fotografie, texty, které jste si do aplikace nahráli apod. Podnikatel vám však nemusí vyhovět, pokud by byl vámi vytvořený obsah bez jeho softwaru nepoužitelný (např. skin ve hře, který nelze použít v jiné hře) nebo pokud se obsah vztahuje výlučně k vaší činnosti při užívání digitálního obsahu/služby (např. anonymizovaná statistická data). Taktéž vám podnikatel nemusí vyhovět, pokud se vámi vytvořený obsah smísil s jinými daty a může být oddělen jen při vynaložení nepřiměřeného úsilí.

Pokud je podnikatel povinen vám vrátit peníze (např. část zaplacené ceny, která odpovídá době, po kterou digitální obsah/službu už z důvodu odstoupení od smlouvy nevyužijete), měl by tak učinit nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.

Po odstoupení od smlouvy nesmíte již digitální obsah/službu dále používat ani jej poskytnout další osobě. Podnikatel vám může zabránit v dalším jeho užívání například tím, že vám digitální obsah či uživatelský účet znepřístupní. Podnikatel vás taktéž může do 14 dnů od ukončení smlouvy požádat o vrácení hmotného nosiče, který vám byl spolu s digitálním obsahem odevzdán. V takovém případě jste povinni jej podnikateli odevzdat bez zbytečného odkladu a na jeho náklady.

Co se týče vašich osobních údajů, podnikatel musí dodržovat povinnosti dle GDPR.

Kde je to upraveno: § 2389n, § 2389o, § 2389p a § 2389q zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

2024 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena