4. Může odstoupit od smlouvy cestovní kancelář?

Cestovní kancelář může odstoupit od smlouvy odstoupit, pouze pokud byl zájezd zrušen nebo jste porušili svou povinnost (např. neuhradíte cenu zájezdu). Pokud jste podstatně porušili smlouvu, nevyhnete se povinnosti uhradit cestovní kanceláři odstupné (storno poplatek).

Zájezd může být zrušen cestovní kanceláří, pokud nebyl dosažen minimální počet účastníků zájezdu určený ve smlouvě, o čemž vás musí informovat v dostatečném předstihu. Lhůta pro oznámení zrušení zájezdu se odvíjí od délky zájezdu. Cestovní kancelář je tak povinna vás informovat nejpozději 20 dní před zahájením u zájezdu trvající déle než 6 dní, 7 dní před zahájením u zájezdu trvající 2-6 dní a 48 hodin před zahájením u zájezdu trvající méně než 2 dny.

Dále pokud byla cestovní kancelář nucena zájezd zrušit z důvodu nevyhnutelných mimořádných okolnost, například při nepokojích v destinaci či živelných katastrofách. V tomto případě má cestovní kancelář povinnost vás o tomto bezodkladně informovat.

S výjimkou odstoupení od smlouvy pro její porušení zákazníkem máte v těchto případech nárok na navrácení veškerých již uhrazených plateb za zájezd, a to nejpozději do 14 dnů. Právo na náhradu škody vám v těchto případech nenáleží.

Kde je to upraveno: § 2533 § 2536 a § 2536a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

2024 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena