6. Jak fungují on-line tržiště?

V poslední době se setkáváme s internetovými stránkami, které nejsou e-shopem, tak jak ho znáte. Na těchto on-line tržištích, nákupních galeriích, bazarech apod., bývá provozovatel stránek odlišný od prodejce. Provozovatel on-line tržitě většinou vystupuje jako zprostředkovatel, který zastupuje podnikatele poskytujícího zboží nebo službu či poskytuje prostor pro inzerci. To znamená, že objednáním zboží dochází k uzavření smlouvy přímo mezi vámi a prodejcem, nikoliv provozovatelem on-line tržiště. Případnou reklamaci tedy budete řešit s prodejcem zboží. Nicméně provozovatel on-line tržiště je povinen vás jasným a srozumitelným způsobem informovat o tom, zda je či není třetí strana nabízející výrobky či služby podnikatelem, totožnost jiného podnikatele včetně sídla, adresu jiného podnikatele, na niž může zaslat stížnost, o tom, že není-li třetí strana podnikatelem, spotřebitel není chráněn spotřebitelským právem, a dále je povinen sdělit, kdo a v jakém rozsahu je odpovědný za splnění smluvních povinností, zda je to třetí strana (prodávající nebo jiná osoba), nebo poskytovatel on-line tržiště sám. Tyto informace bývají uvedené v obchodních podmínkách provozovatele on-line tržiště, proto je doporučujeme před objednávkou pečlivě prostudovat.

Kde je to upraveno: § 2 odst. 2 písm. b) a c), § 11b, § 24 odst. 17 písm. d) a § 24 odst. 18 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele; § 1820 odst. 1 písm. c) a d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

2024 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena