7. Kdy musí prodávající zboží dodat?

V dohodnutém termínu. Ten má vždy přednost. Pokud jste s prodávajícím čas dodání zboží nedohodli, je jeho povinností vám odevzdat zboží bezodkladně po uzavření smlouvy, nejpozději ovšem do 30 dnů.

Má-li vám podle smlouvy prodávající zboží odeslat, dochází k odevzdání až ve chvíli, kdy vám jej dopravce předá. Pokud si zvolíte dopravce sami mimo způsoby doručení nabízené prodávajícím, pak svoji povinnost odevzdat vám zboží splní předáním tomuto dopravci. Rozdíl pro vás je v tom, že s okamžikem odevzdání na vás přechází nebezpečí škody. V prvním případě jde poškození zboží při přepravě k tíži prodávajícího a odpovídá za něj. V druhém případě bude záležet na tom, v jakém stavu bylo zboží ve chvíli odevzdání vašemu dopravci.

Pamatujte na to, že nepřevezmete-li zboží v dohodnutém nebo zákonem stanoveném čase, je prodávající oprávněn po vás vyžadovat poplatek za uskladnění v ujednané výši, případně ve výši obvyklé.

Pokud zboží nebylo dodáno v dohodnutém termínu nebo nejpozději ve lhůtě 30 dnů, poskytněte prodávajícímu ještě přiměřenou lhůtu. Pokud ani v této dodatečné lhůtě zboží neobdržíte, můžete od kupní smlouvy odstoupit. Dodatečnou lhůtu dávat nemusíte, pokud prodávající odmítá zboží dodat nebo jste ho před objednáním zboží na nezbytnost dodání v určitém termínu upozornili nebo vyplývala z okolností.

Kde je to upraveno: § 1811 odst. 2 písm. d), § 2159 a § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; § 23 odst. 2 písm. a) a § 24 odst. 17 písm. a) a q) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele

2024 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena