E. Co když se vada podle prodávajícího neprojevila?

Vedle oprávněné reklamace, která byla vyřízena k vaší spokojenosti, a reklamace neoprávněné, kterou prodávající zamítl s odůvodněním, že za posuzovanou vadu odpovědnost nenese, se můžete setkat s třetím závěrem k vaší reklamaci, a to, že se reklamovaná vada neprojevila.

V praxi se tento závěr reklamačního řízení objevuje stále častěji, protože „chytrých“ zařízení ve společnosti přibývá. Většinou to, že se vada neprojevila či nebyla zjištěna, konstatuje servis, který provádí odborné posouzení a odstranění zjištěných vad. Jedině vada, která se projevuje občas, nahodile, nemusí být při přezkoumávání reklamace odhalena. Je proto důležité při uplatnění reklamace podrobně popsat, za jakých okolností se například objeví chybová hláška na displeji telefonu, co předchází pádu systému či po jak dlouhé době se zařízení samo vypne. Podaří-li se vám ji předvést před pracovníkem přijímajícím vaši reklamaci, nechte to zaznamenat i do reklamačního protokolu. V ostatních případech se pokuste vadu zachytit třeba fotografií nebo na videu, které předejte spolu s reklamací.

Nedaří-li se vám servis, ani prodávajícího o existenci vady přesvědčit, vyhledejte nestranného znalce v daném oboru, který její výskyt může průkazně potvrdit. Následně se opět obraťte na prodávajícího s vaší reklamací.

2017 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena