Reklamace zájezdů problematické

(Dílčí zpráva za 1. čtvrtletí 2014) 

(Praha, 27. květen 2014)  Již před zahájením hlavní turistické sezóny Česká obchodní inspekce začala průběžně monitorovat nabídku služeb cestovních kanceláří a agentur, a tam, kde se setkali její inspektoři s nedostatky v informačních povinnostech, zahájili kontrolu. Výsledky těchto kontrol, včetně šetření podání spotřebitelů v 1. čtvrtletí 2014, opět prokázaly, že problémy, s nimiž se jejich klienti v rámci poskytovaných služeb potýkají, se stále opakují. Jedno či více porušení povinností zjistili inspektoři v průběhu 61 kontrol v 16 z nich, tj. při každé čtvrté. Přetrvávají nedostatky spojené s reklamacemi a také nespokojenost spotřebitelů s jejich vyřízením. Další porušení se týkala zakázaného užívání klamavých obchodních praktik, kdy poskytovatel zájezdu klamavě nebo nepravdivě informoval spotřebitele o podmínkách nabízených služeb. Některé nedostatky souvisí se změnami v novém občanském zákoníku, které ne všechny kontrolované osoby dostatečně zvládly. Proto bude Česká obchodní inspekce této oblasti podnikání věnovat odpovídající pozornost i nadále.

Celá tisková zpráva ke stažení (MS-Word 97):


Celá zpráva zde:

2014-05-27-tz-kontroly-cestovek-1q2014.doc (, 103,00 KB)

2017 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena