ČOI: Diskriminaci spotřebitele nelze tolerovat

(Dílčí zpráva za 2. čtvrtletí 2013)

(Praha, 19. září 2013)  Veškeré formy diskriminace spotřebitele při prodeji výrobků a poskytování služeb, včetně sledování diskriminace postižených osob a užívání dvojích cen za totožné plnění, jsou sledovány inspektory ČOI celoročně. Ve 2. čtvrtletí bylo v průběhu 252 kontrol diskriminační jednání zjištěno v pěti případech. „Skutečnost, že ve dvou z těchto pěti případů se jednalo o podezření na diskriminaci rasovou, nelze brát na lehkou váhu. I když jsou to ojedinělé případy, Česká obchodní inspekce věnuje této problematice soustavnou pozornost. Naším cílem je, postihnout jakýkoliv projev diskriminačního jednání, který spotřebitele poškozuje, případně snižuje jeho důstojnost, a uložit taková opatření, aby k dalšímu protiprávnímu jednání nedocházelo,“ řekl Vladimír Velčovský, ústřední ředitel ČOI.

Celá tisková zpráva ke stažení (MS-Word 97):


Celá zpráva zde:

130919-tz-diskriminace-2q2013.doc (, 57,00 KB)

2017 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena