E shopy – 1.Q 2015

(Praha, 16. červen 2015) Výsledky kontrolní akce České obchodní inspekce, zaměřené na internetové obchody, nejsou za 1. čtvrtletí pro spotřebitele příznivé. Z jejich vyhodnocení vyplynulo, že značná část prodávajících v obchodních podmínkách svých e-shopů ještě neprovedla změny, které od 1. 1. 2014 přinesl nový občanský zákoník, a stále informují spotřebitele o reklamačních podmínkách, možnosti odstoupení od kupní smlouvy a dalších právech dle již neplatného občanského zákoníku. Jiné e-shopy mají v obchodních podmínkách uvedeny nesprávné informace, jimiž spotřebitele klamou, což je také důvodem četných podnětů ke kontrole, s nimiž se nespokojení spotřebitelé obracejí na Českou obchodní inspekci. Nesprávné nebo nedostatečné informace jsou také častým důvodem, proč je počet nedostatků zjištěných inspektory trvale vysoký. Porušení obecně závazných právních předpisů bylo zjištěno v téměř 80 % kontrol z 350 provedených a ve sledovaném období bylo uloženo 225 pokut za
1 milion korun. „Spotřebitelé by si měli při nákupu přes internet ověřovat identitu prodávajícího a zvažovat, zda zaplatí zboží nebo službu předem, neboť se množí případy, kdy je e-shop fiktivní nebo má sídlo mimo Evropskou unii. Kontrola je v těchto případech obtížná a nároky poškozených spotřebitelů jsou stěží vymahatelné,“ řekl Mojmír Bezecný, ústřední ředitel ČOI.

Celá tisková zpráva (MS-Word 97):


Celá zpráva zde:
2017 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena