C. Nákup mimo obchodní prostory

1. Co si představit pod pojmem „mimo obchodní prostory“?

Obchodním prostorem je místo, kde podnikatel trvale nebo obvykle provozuje svou podnikatelskou činnost, ať už se jedná o kamennou prodejnu, stánek na trhu, nebo i prodejní automat. Zpravidla půjde o provozovnu nahlášenou podnikatelem podle zvláštního zákona. Provozovna musí být zvenčí viditelně označena údajem o podnikateli a provozní době.

Pokud ovšem uzavřete smlouvu s podnikatelem doma poté, co u vás zazvonil, nebo v rámci předváděcí akce pořádané v restauraci, jedná se o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory. Totéž platí, i když vás podnikatel osloví na ulici a hned na to podepíšete smlouvu, jedno jestli ještě venku nebo už v jeho provozovně.

Kde je to upraveno: § 1828 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; § 17 zákona č. 455/1991 Sb., živnostenský zákon; § 20 odst. 2 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele

2. Předváděcí akce
a) Co se rozumí předváděcí akcí?

Zákon o ochraně spotřebitele hovoří o organizované akci. Jedná se o akci určenou pro omezený počet spotřebitelů, kteří byli pozváni, ať již adresně nebo neadresně. V průběhu akce dochází k prodeji zboží, poskytování služeb, jejich nabízení či propagaci. Je jedno, jestli se akce koná v místní restauraci nebo třeba v rámci výletu se zajištěnou dopravou.

Kde je to upraveno: § 20 odst. 2 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele; § 1828 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

b) Co musí obsahovat pozvánka na předváděcí akci?

V pozvánce musí být jasně, čitelně a srozumitelně uvedena adresa místa, kde se předváděcí akce koná, datum konání a předběžný časový harmonogram. Dále nesmí chybět specifikace zboží a služeb, které budou v rámci předváděcí akce nabízeny včetně jejich ceny. Z pozvánky musí být jasné, kdo akci pořádá (jméno a příjmení či název, IČO, sídlo). Pokud na akci nabízí produkty jiný podnikatel než pořadatel, musí pozvánka obsahovat i identifikační údaje tohoto podnikatele.

Kde je to upraveno: § 20a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele

3. O čem mě musí podnikatel informovat?

Vždy, když uzavíráte smlouvu v postavení spotřebitele, je podnikatel povinen vám sdělit informace o sobě (název, IČO, sídlo, telefonní číslo a adresu pro doručování elektronické pošty či jiný kontaktní údaj umožňující rychlou a účinnou komunikaci). Pokud podnikatel jedná za jiného podnikatele, měl by sdělit údaj o jeho totožnosti a sídle. V případě, že má provozovnu na jiné adrese než sídlo, pak i adresu své provozovny nebo provozovny podnikatele, za něhož jedná. 

Dále by měl sdělit údaje o hlavních vlastnostech a povaze zboží nebo služby, správném užívání zboží, udržování, jakož i o riziku jeho nesprávného užití a údržby. U digitálního obsahu také informaci o jeho funkčnosti a o tom, zda je schopný fungovat (kompatibilní) společně s technickým a programovým vybavením, které se obvykle s ním používá nebo schopnost digitálního obsahu fungovat s jiným technickým a programovým vybavením, než u kterého se obvykle používá.

Současně by měl podnikatel informovat o celkové ceně zboží, služby nebo digitálního obsahu, způsobu platby, způsobu dodání včetně času dodání.

V neposlední řadě nesmí chybět informace nejen o existenci práv z vadného plnění či záruky za jakost (poskytl-li ji), postupu při uplatnění reklamace a s ní spojených práv, včetně lhůty, do kdy je možné reklamaci uplatnit, ale i poprodejním servisu a jeho podmínek (poskytuje-li ho).

Navíc vás podnikatel musí informovat o právu na odstoupení od smlouvy, podmínkách jeho uplatnění, nákladech na vrácení zboží či případech, kdy právo na odstoupení od smlouvy nemáte. Odstoupení vám může usnadnit povinně uveřejněný vzorový formulář.

Rovněž musíte být informováni o existenci, podmínkách a způsobu mimosoudního řešení sporů, které mohou na základě uzavřené smlouvy vzniknout. Lze-li se se stížností obrátit na některý orgán dozoru, je povinen vás o tom také informovat.

Jestliže si sjednáte déle trvající službu, například členství ve fitness centru, je nezbytná informace o délce trvání smlouvy a možnostech jejího předčasného ukončení.

Veškeré uvedené informace musí podnikatel poskytnout v českém jazyce. Pro podnikatele představují splnění jeho předsmluvní informační povinnosti. Zákon stanoví, že údaje poskytnuté před uzavřením smlouvy tvoří i obsah samotné smlouvy a jsou tak pro podnikatele závazné. Jedno vyhotovení smlouvy vám podnikatel musí předat bezprostředně po jejím podpisu.

Kde je to upraveno: § 9, § 11, § 12, § 13, § 14, § 24 odst. 7 písm. f), j),  l), m), n) a § 24 odst. 17 písm. d), h), i), j) a k) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele; § 1820, § 1822, § 1828 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

4. Odstoupení od smlouvy do 14 dnů u zboží
a) Kdy mohu od smlouvy odstoupit?

Je vaším právem od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží. Pokud dojde k uzavření smlouvy během organizované akce nebo při nevyžádané návštěvě podnikatele u vás doma, můžete od smlouvy odstoupit do 30 dnů od převzetí zboží.

Nesmí se však jednat o situaci, kdy je to zákonem vyloučeno. Odstoupení od smlouvy je možné i předtím, než si zboží převezmete. V žádném případě prodávající nesmí spojit toto právo s jakoukoli sankcí.

Odstoupit od smlouvy lze i tehdy, kdy zboží obdržíte poškozené. Nic na tom nemůže změnit ani případné ustanovení v obchodních podmínkách prodávajícího, které by vám nedovolovalo odstoupit, jestliže poškození nenahlásíte hned nebo do jím určené lhůty po převzetí. Je nepřípustné, aby obchodní podmínky právo od smlouvy odstoupit omezily. K takovému ustanovení se nebude přihlížet, tedy jako by nebylo.

Prodávající je povinen vás informovat o právu na odstoupení od smlouvy a poskytnout vám písemný vzorový formulář, který vám odstoupení usnadní. V opačném případě se může lhůta pro odstoupení prodloužit až na rok a 14  dní (a v případě smluv uzavřených během organizované akce nebo nevyžádané návštěvy podnikatele u vás doma 30 dní).

V případě, že jste při koupi mimo obchodní prostory uzavřeli současně další smlouvu, např. s koupí televize jste si zakoupili i prodlouženou záruku či pojištění nahodilého poškození na danou televizi, a následně jste od smlouvy ve lhůtě 14 dnů (a v případě smluv uzavřených během organizované akce nebo nevyžádané návštěvy podnikatele u vás doma 30 dnů) odstoupili, tak v důsledku odstoupení od smlouvy od televize dojde i k ukončení vedlejší smlouvy bez nákladů pro vás. Náklady by vás mohly čekat v případě, že byste spolu s televizí zakoupili i stojan určený pro danou televizi a ten byste použili nad rámec běžného seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností stojanu, pak by měl prodávající právo odečíst poměrnou část kupní ceny odpovídající snížení hodnoty.

Kde je to upraveno: § 1818, § 1820 odst. 1 písm. f) i), § 1829, § 1829a a § 1836a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

b) V jakých případech nemohu od smlouvy odstoupit?

Zákon stanoví výjimky, kdy není možné od smlouvy ve lhůtě 14 dnů (a v případě smluv uzavřených během organizované akce nebo nevyžádané návštěvy podnikatele u vás doma 30 dnů) odstoupit, ani když se jedná o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory.

Nejde to, jestliže bylo zboží upraveno podle vašich požadavků nebo přizpůsobeno vašim osobním potřebám. Jedná se o případy, kdy objednané zboží je jedinečné, typickým příkladem je tričko s vaší fotografií nebo nábytek s atypickými rozměry, který prodávající nemá v nabídce. Naopak, pokud vlastnosti zboží vybíráte z několika možností předem daných prodávajícím (vzorník, výběr z několika rozměrů apod.), nepůjde o danou výjimku a právo odstoupit vám náleží.

Další výjimku představuje zboží, které se rychle kazí nebo zboží s krátkou dobou spotřeby (některé druhy potravin, řezané květiny).

Odstoupit nelze ani v případě, kdy dodané zboží bylo nenávratně smíseno s jiným zbožím. Tak tomu může být například, pokud již před malováním smícháte dodanou bílou pokojovou barvu s jiným odstínem.

U určité skupiny zboží není možné od smlouvy odstoupit, pokud jej rozbalíte a z hygienických či zdravotních důvodů jej není vhodné vracet, například zubní kartáček, kontaktní čočky, balené potraviny a podobně. Musí se však jednat o hygienický, zapečetěný obal, který zboží chrání.

Když si koupíte zvukovou nebo obrazovou nahrávku či počítačový program na tzv. hmotném nosiči (CD, DVD, USB flash disk a podobně), můžete uplatnit právo na odstoupení od smlouvy pouze do chvíle, než zboží vyjmete ze zapečetěného obalu.

Odstoupit od smlouvy nelze, pokud si mimo obchodní prostory koupíte noviny, periodika nebo časopis. Jestliže však uzavřete smlouvu o předplatném, právo na odstoupení od smlouvy máte.

Rovněž není možné odstoupení od smluv na dodávku zboží, jehož cena závisí na výchylkách finančního trhu, k nimž může dojít i během lhůty pro odstoupení od smlouvy a které nezávisí na vůli podnikatele.

Kde je to upraveno: § 1837 zákona č. 89/2012 občanský zákoník

c) Jak se počítá lhůta pro odstoupení od smlouvy?

Klíčový je okamžik převzetí zboží, nikoli samotné uzavření smlouvy. Následující den potom, co jste zboží převzali, je prvním dnem 14denní (a v případě smluv uzavřených během organizované akce nebo nevyžádané návštěvy podnikatele u vás doma 30denní) lhůty. Pokud její konec připadá na sobotu, neděli či svátek, lhůta končí nejbližší následující pracovní den.

Nebylo-li zatím zboží dodáno kompletně, lhůta pro odstoupení od smlouvy běží až od převzetí poslední dodávky zboží či posledního kusu zboží, pokud jste si v rámci jedné objednávky objednali více kusů zboží. Naproti tomu, objednáte-li si mimo obchodní prostory například roční předplatné časopisu, vycházejícího každý měsíc, lhůta běží jenom od prvního dodaného čísla.

Důležité je, že odstoupení od smlouvy stačí (prokazatelně) odeslat prodávajícímu i poslední den lhůty.

Kde je to upraveno: § 605, § 607, § 1818, § 1829 odst. 1 a 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

d) Může mi prodávající vrátit jen část kupní ceny?

V podstatě ano. Prodávající je povinen vám v důsledku odstoupení vrátit veškeré peněžní prostředky, které od vás obdržel. Zároveň však může požadovat náhradu za opotřebení či poškození zboží, které mu vracíte zpět.

Zákon stanoví 14denní (a v případě smluv uzavřených během organizované akce nebo nevyžádané návštěvy podnikatele u vás doma 30denní) lhůtu „na rozmyšlenou“ a dává vám tak možnost prohlédnout a vyzkoušet si zboží. Toto zkoušení by však mělo sloužit pouze k nezbytnému seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, a to v podstatě v takovém rozsahu, jako když si zboží zkoušíte při koupi v kamenném obchodě. V opačném případě by šlo o používání zboží, při kterém by se jeho hodnota snižovala. I tak můžete od smlouvy odstoupit. Prodávající mívají ve smlouvě či obchodních podmínkách možnost si z vracené částky odečíst poměrnou část kupní ceny odpovídající snížení hodnoty. Proto vám nemusí být vrácena celá kupní cena. Je-li v obchodních podmínkách však uvedena paušální částka, která je po spotřebiteli vyžadována s odůvodněním, že se jedná o náklady na uvedení zboží do původního stavu, vyčištění a podobně, k takovému požadavku se nebude přihlížet, tedy jako by nebyl.

Prodávající naopak není oprávněn snižovat vracenou částku v situaci, kdy využíváte možnost odstoupení od smlouvy do 14 dnů (a v případě smluv uzavřených během organizované akce nebo nevyžádané návštěvy podnikatele u vás doma 30 dnů) u zboží, které jste obdrželi poškozené.

Důležité je, že během prvních sedmi dnů od konání předváděcí akce od vás prodávající nesmí požadovat úhradu kupní ceny, a to ani zálohu na kupní cenu či jakýkoliv jiný poplatek. Pokud tedy v této lhůtě odstoupíte, snížení vracené částky nepřipadá v úvahu.

Kde je to upraveno: § 1812 odst. 2, § 1832 odst. 1 a § 1833 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; § 20b zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele

e) Jak by mělo odstoupení od smlouvy vypadat?

Základním pravidlem je, že prodávající se musí o vašem rozhodnutí od smlouvy odstoupit dozvědět. Nestačí tedy pouze zboží nepřevzít.

Zákon nevyžaduje písemnou formu, lze ji ale doporučit. Odstoupení můžete zaslat prodávajícímu na adresu sídla nebo jiného místa podnikání, případně na jeho e-mailovou adresu. Informace, kam odstoupení a vrácení zboží směřovat, najdete ve smlouvě či obchodních podmínkách prodávajícího.

Není nutné uvádět důvod, proč jste se rozhodli využít práva na odstoupení od smlouvy. K odstoupení můžete využít vzorový formulář, který vám prodávající musí v písemné formě při uzavření smlouvy poskytnout. Pokud odstoupení sepisujete sami, nezapomeňte na identifikaci smlouvy a prodávajícího, vůči němuž odstoupení směřuje. Jasně uveďte, že odstupujete od smlouvy do 14 dnů (a v případě smluv uzavřených během organizované akce nebo nevyžádané návštěvy podnikatele u vás doma 30 dnů), konkrétní paragrafy nejsou nutné. Připojte datum a váš podpis.

Důležité je, že odstoupení od smlouvy stačí (prokazatelně) odeslat prodávajícímu i poslední den lhůty.

Kde je to upraveno: § 1818, § 1820 odst. 1 písm. i) a § 1830 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nařízení vlády č. 29/2023 Sb., o vzorovém poučení o právu na odstoupení od smluv uzavřených distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory a vzorovém formuláři pro odstoupení od těchto smluv

f) Co se děje po odstoupení od smlouvy?

V důsledku odstoupení se smlouva ruší. Vaší povinností je vrátit prodávajícímu zboží, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, náklady na zaslání zboží zpět nesete vy.

Pokud vám ale prodávající dovezl na základě uzavřené smlouvy domů nadměrné zboží, například různé čistící stroje, velké sady nádobí, matrace, které není možné odeslat běžně poštou, musí si zboží na své náklady u vás doma opět vyzvednout a odvézt, když se rozhodnete odstoupit od smlouvy.

Povinností prodávajícího je vám vrátit veškeré peněžní prostředky, včetně počátečních nákladů na dodání zboží, nejpozději do 14 dnů. Musí k tomu využít stejný způsob, jakým jste platili, pokud se nedohodnete na jiném. S vrácením částky je oprávněn počkat, dokud od vás neobdrží buď zboží, nebo doklad o jeho odeslání.

Kde je to upraveno: § 1831, § 1832, § 1835 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

5. Odstoupení od smlouvy do 14 dnů u služeb
a) Kdy mohu od smlouvy odstoupit?

Je vaším právem od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory odstoupit ve lhůtě 14 dnů (a v případě smluv uzavřených během organizované akce nebo nevyžádané návštěvy podnikatele u vás doma 30 dnů) od uzavření smlouvy. Nesmí se však jednat o situaci, kdy je to zákonem vyloučeno. V žádném případě podnikatel nesmí spojit toto právo s jakoukoli sankcí.

Podnikatel je povinen vás informovat o právu na odstoupení od smlouvy a poskytnout vám vzorový formulář, který vám odstoupení usnadní. V opačném případě se může lhůta pro odstoupení prodloužit až na rok a 14 dní (a v případě smluv uzavřených během organizované akce nebo nevyžádané návštěvy podnikatele u vás doma 30 dní).

Před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy vám podnikatel může začít poskytovat službu pouze na vaši výslovnou žádost, o čemž vás musí poučit. Zároveň vás musí informovat o nutnosti uhradit poměrnou část ceny využité služby, nebo o úplném pozbytí práva na odstoupení.

Kde je to upraveno: § 1818, § 1820 odst. 1 písm. i), § 1824a odst. 3, § 1828 odst. 5, § 1829, § 1829a, § 1834, 1836 písm. a) a 1837 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

b) V jakých případech nemohu od smlouvy odstoupit?

Zákon stanoví výjimky, kdy není možné od smlouvy do 14 dnů (a v případě smluv uzavřených během organizované akce nebo nevyžádané návštěvy podnikatele u vás doma 30 dnů) odstoupit, ani když se jedná o smlouvu uzavřenou mimo obchodní prostory.

Nejde to, jestliže jste výslovně souhlasili s poskytnutím služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a služba už byla v plném rozsahu poskytnuta. Podnikatel vás musí o tomto před uzavřením smlouvy informovat.

Odstoupit od smlouvy nelze, ani když si sjednáte na konkrétní termín ubytování, dopravu, stravování nebo službu související s využitím volného času (aquapark, lístky na koncert, do divadla či kina). Výjimka z práva na odstoupení se vztahuje i na zájezd.

Další výjimku představují sociální služby.

Rovněž není možné ve lhůtě 14 dnů (a v případě smluv uzavřených během organizované akce nebo nevyžádané návštěvy podnikatele u vás doma 30 dnů) odstoupit od smlouvy na výstavbu nebo zásadní přestavbu budovy či od smlouvy o nájmu bytu nebo domu.

Zákon dále neumožňuje odstoupení u letenky a jízdenky na vlak či autobus.

Zrušit smlouvu do 14 dnů (a v případě smluv uzavřených během organizované akce nebo nevyžádané návštěvy podnikatele u vás doma 30 dnů) nelze u smluv týkajících se služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu, k nimž může dojít i během lhůty pro odstoupení od smlouvy a které nezávisí na vůli podnikatele.

Kde je to upraveno: § 1837, § 1840 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

c) Jak se počítá lhůta pro odstoupení od smlouvy?

Lhůta pro odstoupení od smlouvy běží od okamžiku uzavření smlouvy. Následující den potom, co jste smlouvu uzavřeli, je prvním dnem 14denní (a v případě smluv uzavřených během organizované akce nebo nevyžádané návštěvy podnikatele u vás doma 30 denní) lhůty. Pokud její konec připadá na sobotu, neděli či svátek, lhůta končí nejbližší následující pracovní den.

Důležité je, že odstoupení od smlouvy stačí (prokazatelně) odeslat podnikateli i poslední den lhůty.

Kde je to upraveno: § 605, § 607, § 1818, § 1829 odst. 1 a 3, zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

d) Může mi podnikatel vrátit jen část zaplacené ceny?

V podstatě ano. Podnikatel je povinen v důsledku odstoupení vám vrátit veškeré peněžní prostředky, které od vás obdržel. Pokud ale část služby už byla na vaši výslovnou žádost poskytnuta, je třeba počítat s tím, že budete hradit poměrnou část ceny služby (za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od smlouvy). Podnikatel je povinen vás o tomto před uzavřením smlouvy informovat. Pokud tak neučiní nebo začne poskytovat službu bez vaší výslovné žádosti, poměrnou část ceny služby platit nemusíte.

Kde je to upraveno: § 1820 odst. 1 písm. i) a j), § 1832 odst. 1, § 1834 a § 1836 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

e) Jak by mělo odstoupení od smlouvy vypadat?

Základním pravidlem je, že podnikatel se musí o vašem rozhodnutí od smlouvy odstoupit dozvědět.

Zákon nevyžaduje písemnou formu, lze ji ale doporučit. Odstoupení můžete zaslat podnikateli na adresu sídla nebo jiného místa podnikání, případně na jeho e-mailovou adresu. Informace, kam odstoupení směřovat, najdete v obchodních podmínkách podnikatele.

Není nutné uvádět důvod, proč jste se rozhodli využít práva na odstoupení od smlouvy. K odstoupení můžete využít vzorový formulář, který vám podnikatel musí při uzavření smlouvy poskytnout. Pokud odstoupení sepisujete sami, nezapomeňte na identifikaci smlouvy a podnikatele, vůči němuž odstoupení směřuje. Jasně uveďte, že odstupujete od smlouvy do 14 dnů (a v případě smluv uzavřených během organizované akce nebo nevyžádané návštěvy podnikatele u vás doma 30 dnů), konkrétní paragrafy nejsou nutné. Připojte i datum a váš podpis.

Důležité je, že odstoupení od smlouvy stačí (prokazatelně) odeslat podnikateli i poslední den lhůty.

Kde je to upraveno: § 1818, § 1820 odst. 1 písm. i) a § 1830 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nařízení vlády č. 29/2023 Sb., o vzorovém poučení o právu na odstoupení od smluv uzavřených distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory a vzorovém formuláři pro odstoupení od těchto smluv

f) Co se děje po odstoupení od smlouvy?

V důsledku odstoupení se smlouva ruší. Povinností podnikatele je vám vrátit veškeré peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů. Musí k tomu využít stejný způsob, jakým jste platili, pokud se nedohodnete na jiném.

Pokud už byla část služby na vaši výslovnou žádost poskytnuta, je třeba počítat s tím, že budete hradit poměrnou část ceny služby (za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od smlouvy).

Kde je to upraveno: § 1832, § 1834, § 2004 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

6. Změna dodavatele energie při podomním prodeji

Pokud si rozmyslíte změnu dodavatele energie, kterou jste s podnikatelem sjednali u vás doma, můžete od smlouvy odstoupit do 14 dnů od jejího uzavření (pokud šlo o nevyžádanou návštěvu podnikatele u vás doma do 30 dnů), jako v případě ostatních služeb. Pokud jste uvedenou lhůtu nestihli, umožňuje navíc zvláštní zákon smlouvu vypovědět, a to nejpozději 15. den poté, co byly zahájeny dodávky energie.

Pro více informací nebo řešení případných sporů s dodavatelem energie se obraťte na Energetický regulační úřad.

Kde je to upraveno: § 1829 odst. 3, § 1829a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; § 11b zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon

7. Na koho se mohu obrátit?

Pokud podnikatel například neplní informační povinnost, můžete se obrátit s podnětem na ČOI, která vykonává dozor v této oblasti.

PODAT PODNĚT

Pokud mezi vámi a podnikatelem vznikl spor ohledně práv a povinností ze smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory, můžete podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu (ADR) u ČOI.

PODAT NÁVRH

Kde je to upraveno: § 20d a § 20e písm. d), § 23 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele

2024 © Česká obchodní inspekce, Všechna práva vyhrazena